Regulamin Przewozów
Regulamin sprzedaży biletów autokarowych w systemie Voyager
Regulamin korzystania z serwisu - "bilet on line"
§ 1
Zakres1. Niniejszy Regulamin dotyczy nabywania biletów autokarowych za pośrednictwem strony www i dokonywania płatności za ten zakup przy użyciu kart płatniczych.
§ 2
Definicje1. Użytkownik końcowy - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta z serwisu bilet on-line w celu dokonania zakupu biletu autokarowego.
2. Przewoźnik - wybrana przez Użytkownika końcowego firma zajmująca się transportem autokarowym osób fizycznych.
3. Strony transakcyjne - strony internetowe serwisu bilet on- line umożliwiające zakup biletów autokarowych przez internet.
4. Umowa - umowa przewozu zawierana przez Użytkownika końcowego z Przewoźnikiem (zwanych łącznie stronami) w trakcie procesu sprzedaży biletu.
5. Regulamin korzystania z serwisu - którego akceptacja następuje w trakcie procesu sprzedaży biletu.
6. Numer GID rezerwacji - unikalny numer nadawany przez system rezerwacyjny VoyagerBus.
7. Umowne warunki przewozu - szczegółowe warunki określone przez Przewoźnika dotyczące bezpośrednio przewozu - m.in. ważności biletu, możliwości dokonywania zmian terminu podróży i rezygnacji z przejazdu, warunków przewozu bagażu, praw i obowiązków zarówno Przewoźnika jak i Pasażera.
§ 3
Rezerwacja, zakup i otrzymanie biletu autokarowego1. Użytkownik końcowy za pośrednictwem stron transakcyjnych dokonuje rezerwacji biletu autokarowego na wybrane przez siebie połączenie.
2. Warunkiem dokonania rezerwacji jest prawidłowe wypełnienie przez Użytkownika końcowego kwestionariusza osobowego, a także akceptacja Umownych warunków przewozu oraz niniejszego regulaminu.
3. Zakup biletu autokarowego następuje po naciśnięciu klawisza "KUP BILET" znajdującego się na stronie transakcyjnej, a następnie zapłaceniu pełnej kwoty biletu poprzez jeden z oferowanych systemów płatności.
1. Użytkownik końcowy ma 15 minut na skuteczne przeprowadzenie transakcji. W przypadku przekroczenia tego limitu czasowego rezerwacja zostanie usunięta automatycznie.
2. Płatności kartą są obsługiwane przez serwer eCard S.A., który zapewnia bezpieczną realizację transakcji. W momencie zakupu karta płatnicza o numerach podanych przez Użytkownika końcowego zostaje obciążona kwotą stanowiącą równowartość należności za bilet autokarowy. W przypadku braku możliwości zablokowania należności na karcie płatniczej rezerwacja nie zostaje potwierdzona.
3. Aby dokonać płatności przelewem elektronicznym, należy posiadać konto w jednym z wymienionych serwisów banków, a także kwotę stanowiącą równowartość należności za bilet autokarowy. Rachunek zostaje obciążone natychmiast po dokonaniu zakupu biletu.
4. Osoba płacąca za bilety autokarowe nie musi być pasażerem.
5. W przypadku, gdy waluta rozliczeniowa karty płatniczej nie jest walutą polską, wskutek przeliczenia i różnic kursowych między bankami kwota pobrana może nieznacznie różnić się od ceny biletu.
6. Wszystkie transakcje z powyższymi systemami płatności są rozliczane przez firmę Voyager.com Sp. z o.o. obsługującą serwis "bilet on-line"
4. Po spełnieniu warunków określonych w pkt. 2 i 3 Użytkownik końcowy drukuje z przeglądarki internetowej bilet na białej kartce A4.
5. Dokonanie zakupu biletu autokarowego za pośrednictwem serwisu "bilet on- line" jest jednoznaczne z akceptacją Umownych warunków przewozu, w tym warunków określających i opisujących szczegółowo cenę biletu oraz opłaty manipulacyjne pobierane w przypadku dokonywania zmian terminu przejazdu, rezygnacji z podróży i zwrotu biletu.
6. Przy zwrocie biletu zakupionego elektronicznie występuje dodatkowa opłata manipulacyjna w wys.5.5% brutto wartości biletu, o którą będzie pomniejszona kwota zwrotu dla klienta wynikająca z umownych warunków przewozu, powstała w wyniku użytkowania stron transakcyjnych. Przelew zostanie wykonany na konto, skąd dokonano płatności.
7. Wszystkie operacje na biletach (zwrot, zmiany, zamknięcie biletu) powinny być wykonane poprzez serwis internetowy, na którym dokonano zakupu biletu lub na stronie www.voyager.pl.
§ 4
Dane osobowe1. Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Użytkownika końcowego jest Przewoźnik. Powyższe dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji Umowy.
2. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Użytkownikowi końcowemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych. W celu poprawienia danych osobowych Użytkownik końcowy powinien skontaktować się e-mailem na adres właściciela serwisu.
§ 5
Prawa i obowiązki stron1. Użytkownik końcowy zobowiązany jest:
1. korzystać ze stron transakcyjnych zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi obyczajami,
2. nie przenosić praw wynikających z zawarcia umowy na osoby trzecie,
3. pokryć przy zwrocie biletu zakupionego elektronicznie dodatkowe koszty w wys. 5.5% powstałe w wyniku użytkowania stron transakcyjnych,
4. podać prawdziwe dane osobowe i te dotyczące płatności kartą,
5. nie wykorzystywać stron transakcyjnych w celu dokonania nieprawdziwych lub fałszywych rezerwacji, ani jakichkolwiek innych czynów niedozwolonych
2. Użytkownik końcowy oświadcza, że wszelkie informacje dostarczone przez niego w trakcie korzystania ze stron transakcyjnych są prawdziwe i zgodne z jego najlepszą wiedzą.
3. Użytkownikowi końcowemu przysługuje prawo złożenia reklamacji w formie pisemnej. W tym celu powinien skontaktować się z właścicielem serwisu za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy. Użytkownik końcowy jest zobowiązany do dostarczenia wszelkich informacji i dokumentacji dotyczących składanej reklamacji.
4. Przewoźnik ma prawo odstąpić od umowy w przypadku naruszenia przez Użytkownika końcowego niniejszego Regulaminu, w szczególności podania nieprawidłowych danych osobowych bądź danych dotyczących karty płatniczej.
5. Użytkownik końcowy oświadcza, że znane mu są konsekwencje cywilnoprawne i prawnokarne działań niezgodnych z obowiązującym w Polsce porządkiem prawnym, oraz przyjmuje do wiadomości, że o działaniach mających znamiona czynu zagrożonego przez ustawę (hacking, oszustwo itp.) będą informowane właściwe organy ochrony prawa, co nie wyłącza dochodzenia naprawienia szkody na drodze cywilnej.
§ 6
Reklamacje1.. Użytkownik końcowy zobowiązany jest zgłosić ewentualną reklamację za nieprawidłowe wykonanie usługi przewozowej do Przewoźnika na piśmie w terminie zgodnym z warunkami przewozu. Równocześnie zobligowany jest w terminie do 14 dni od zaistnienia przyczyny reklamacji zgłosić ją również na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
W przypadku przekroczenia tego terminu, Voyager.com nie będzie uczestniczył w procesie reklamacyjnym pomiędzy Klientem końcowym a Przewoźnikiem.